"OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD"

Heh, jag satt precis och pratade med Alek och skickade över "Bolero", en av tidernas vackraste musikstycken. Jag kom och tänka på hur mycket jag älskar opera och hur fantastisk sångerskan Inva Mulla Tchako, som bl.a. sjunger på "The Fifth Elemant" soundtracket, är. Och så började jag tänka på att jag faktiskt träffat Luc Besson, vilket är ganska coolt. Inte lika coolt som att träffa Måns Zelmerlöv på Grammisefterfesten, men ändå.

Jag bodde i London och jobbade på Footlocker. Det var en vanlig, trist, grå arbetsdag i ett regnigt Londontown. Klockan var strax innan 19 och så kom det in en karl som såg ut som en vanlig förortfarsa med fotbollsölmage. "Hello hello" sa jag som helst av allt bara ville att this sucker skulle betala så jag fick gå hem. Men så drog han fram sitt Mastercard. "Luc Besson" stod det. Jag bara gapade. Kollade på honom, sen på kortet. Sen säger jag, på klingande svengelska: "Åh maj Gawd, Arrr juuu THE Luc Besson!?" Karln kollar lite generat, flinar lite åt min bortglömda engelska och svarar "Eh... Yes?". 

"OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD" fortsätter jag och gör inget för att dölja vilken pinsam brud jag är. Jag tycker ju för fasiken att Luc Besson är skitcool! "Léon", "Nikita" och "The Fifth Element" för tusan. Han var mycket artig, köpte en massa Adidas-t-shirts i stl XXL och skor (tjoho, provision!) och sen gick han efter en liten pratstund. Jag minns inte riktigt vad som sas, mer än att han älskar Sverige (han märkte ju SÅKLART inte att jag var därifrån, hmhmhmmhm) och att han precis hade varit, i bl.a. Svearike, på en PR-turné för en barnbok han hade skrivit. 

En liten berättelse från det händelserika livet som jag lever... Nu ska jag sova och drömma om det vackra frisparksmålet och glömma bort det (jävligt oförtjänta) straffmålet. 

Kommentarer
Postat av: Clovie

"OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD"
Får mig att tänka på Cloverfield...

2008-04-15 @ 02:06:36
URL: http://clovie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0