Nu gäller det

Jag gillar inte att göra saker halvhjärtat, ska jag göra det ska det göras till 100%. Men en sak som jag aldrig har lyckats med är att sluta röka (i längre än två dagar). Jag tycker om att röka. Men jag vill inte röka. Jag känner mig splittrad. Jag vet att jag inte vill röka alls när jag får barn, sånt oroar ju de små liven jättemycket plus att de tar skada av det rent fysiskt.

Men nu har jag börjat träna. Var på mitt första spinningpass idag. Jag trodde jag skulle dö. Fyihelvete vad jobbigt det var. Var på pilates igår, det var också jobbigt fast på ett helt annat sätt. Men jag tyckte om båda. Men jag har dock insett att jag inte kommer kunna fortsätta röka om jag ska fortsätta träna, vilket jag verkligen vill göra. Så, nu är det operation "Sluta röka" som gäller. Jag tror inte på att sluta tvärt, cold turkey. Det kommer inte funka för mig iallafall. Så jag ska trappa ner och samtidigt tugga nikotintuggummi. "8-12 om dagen". Hahaha, yeah right. Har två stycken 4 mg:s inne i munnen nu. Tjoho.

nu gäller det

Kommentarer
Postat av: Miriam

YOU GO! Det kommer gå super.

2008-02-29 @ 19:49:13
Postat av: jandi

jag hejar på dig karin!

2008-03-04 @ 12:29:37
URL: http://jandi.blogg.se
Postat av: VUXENBLOGGEN

TACK Miriam & Jandi. Jag har tuggummin inne nu, har inte rökt idag, så det går ju faktiskt ganska bra!

2008-03-04 @ 12:33:15
URL: http://vuxenbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0