Jag måste vårda mitt språk.


Pelle Tamleht är typ roligast i världen. Så himla spexig kille! Men. Jag känner dock att mitt språk inte blir bättre av umgänge med Pelle. Pelle har en passion för att stava fel med vilje. Exempel: "Tjitt", "såva"... Äh nu kommer jag inte på nåt bra. Men han gör det på ett mycket underhållande sätt. Fast jag har börjat härmas, jättemycket. Jag kan inte skriva "Hej" utan skriver numer alltid "Heje!" osv. Fast det är inte det enda. Jag använder vissa ord på tok för mycket. Typ:

*typ

*sjukt

*vafan!

*ba

*fan

*himla

*Tjoflöjt (ingen seriös människa kan använda ordet tjoflöjt. Men jag använder det MINST tre gånger per dag. Det måste bli ändring på det)

*asså

*jätte----

Så nu ska jag prata ordentligt framöver. Artikulera. Och INTE svära.



Kommentarer
Postat av: Eric Rosén

rolit.

2008-06-02 @ 18:25:52
URL: http://detljuvalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0