BITTERBLOGGEN

Ett nytt fyllo har slagit sig ner bredvid mig. Han stirrar ännu mer än han med pärlörhänget. Jag kaffestissig, irriterad och besvärad. INGEN är online på MSN. Hur ofta händer det? Det går inte att logga in på Facebook. Inte för att det händer något där, men man kan iallafall slänga iväg en poke och kolla på bilder. Jag, som det uberpucko jag är, köpte en hembiljett (för flera dagar sedan) till mitt ÄLSKADE STOCKHOLM klockan 13:55. Tänkte att jag inte skulle behöva stressa. I-D-I-O-T-KARIN. Gustav orkade inte vänta och åkte 11:55. Så nu sitter jag här. Jag och jönköpingsalkisarna. Life is peachy.

Nu gick äntligen fyllot iväg.

Nä nu när jag redan börjat gnälla kan jag lika gärna köra på:

Jag FATTAR INTE hur man kan bo i en sån här liten skitstad!????? Det finns ETT kafé öppet. ETT! På en jävla söndag! Söndagar är ju förihelvete internationella kaffe latte-dagen. ETT KAFÉ. Jag satte mig på det där jävla skitkafét och köpte en mackjävel, en Coca Cola-jävel och ett kaffehelvete. Kostade NITTIOÅTTA  KRONOR. NITTIOÅTTA! Mackan var av pensionärsslaget: en sån med ägg, majjo (typ en tesked, MAX), räkor som smakade gummi och bröd som smakade som jag kan tänka mig att brödet under Depressionen smakade. BLÄ!

Jag är sur för att jag fyllemessade min "kompis" igår när jag var nykter. Skrev "blablabla ha en trevlig kväll". Fick tillbaka "Desamma". JA MEN HERREGUD. FINNS det ett värre svar!? Jag HATAR att jag har noll disciplin och förmodligen är den enda på jorden som fyllemessar nykter. Sen skrev jag ett sms till, 02:19, BARA för att utmana ödet lite extra och pajja allt för gott. Mission accomplished.

HALLEFUCKINGLUJA, nu funkar Facebook. Nu ska jag poka i vredesmod, ryka ögonbrynen och lyssna på Håkan på repeat. Mina vanliga hörlurar har försvunnit, så jag har med mig mina studiolurar istället. Jag ser ut som en blandning av Prinsessan Leia och den finska ungen med dreads i Bomfunk MC's video.

URK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0