Fanmail.


Hej jag är en tjej på snart tjugofem jordsnurr och jag har för första gången i mitt liv skrivit ett fanmail. Jag har aldrig skrivit fanmail förut, inte ens när mitt fjortonåriga hjärta dunkade väldigt hårt för Damon Albarn och jag var med i Blurs fanclub. Men nu kunde jag inte hålla mig.

***

Hej

Jag har funderat länge och väl på detta mail. Jag vet inte om du känner igen mig. Vi mailades för ett tag sen, du trodde du hade varit otrevlig mot mig ute, jag trodde du va från Bromma. Men iallafall, det är inte därför jag mailar.

Jag vill bara säga att jag tycker din musik är helt fantastisk. Jag kan inte minnas senast jag tyckte något var så bra.

Jag laddar alltid ner musik, har inte köpt en skiva på kanske 7 år. Men din skiva tänker jag köpa. Jag vill sponsra dig. Du kan få mina pengar. Du är så sjukt jävla jättebra.

Jag skriver detta mail för att om du nån gång är lite nere och tänker att allt är skit så kanske du kan tänka tillbaka på det jag skrivit och veta att du har iallafall berört mig långt inne i hjärteroten med dina texter. Och det är ytterst få musiker som någonsin kommer lyckas med det.

Så, jag hoppas att du mår bra och att du får precis så mycket pengar och framgång som du förtjänar.

Mvh,

Karin Idering

***

Jag fick ett svar. Det är hemligt. Vem jag skrev till är ju inte så svårt att lista ut. Det här har varit en riktigt bra dag. Världen är inte så tokig iallafall.



Kommentarer
Postat av: schmarr

bara man får ett svar...

2008-03-17 @ 15:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0