Godhet.


Jag har funderat på skillnaden mellan bitterhet och besvikelse. Det är ju två känslor som ofta, om inte alltid, går hand i hand. Jag har kommit fram till att jag nog blir besviken men att jag faktiskt inte är bitter. Och det kom jag fram till eftersom jag är snäll. Bittra människor är elaka. Jag gör små snälla saker hela tiden. Jag tror att det beror på en person i min närhet. Jag har aldrig träffat någon som är så snäll. Det riktigt skär i hjärtat när jag tänker på hennes goda vilja och förmåga att glädja andra. Jag tackar min lyckliga stjärna varje dag att jag har henne i mitt liv, och att hon inspirerar mig att bli en bättre och godare människa. Tack D.



Kommentarer
Postat av: tess

va fint skrivet ovan.

sen finns det där att va missnöjd oxå...är det samma sak som att vara besviken? eller är jag mer bitter/ond då? buhu, det vill jag inte va...

jag har iaf tänk på det en del på sistone...det är inte ofta jag är ledsen o deppig över saker utan mer missnöjd..både på mig själv o saker i min tillvaro... o det kan ofta va väldigt frustrerande..

hmhm..

2008-03-17 @ 15:58:31
Postat av: VUXENBLOGGEN

jag förstår hur du menar. det är svårt att alltid hålla upp hakan hur många käftsmällar man än får. självklart ska man få vara ledsen och besviken. men det är när man är elak mot andra och bara beter sig själviskt som man är bitter, enligt mig. men sånt beteende reflekterar bara tillbaka på personen som beter sig så, oavsett om det är en högt uppsatt kändis eller om man sitter i kassan på ICA. sen är det en helt annan sak om man ber folk att dra åt helvete när de beter sig som idioter. livet är för kort för att ödslas på mongon med bekräftelsebehov, eller whatever

2008-03-17 @ 16:08:06
URL: http://vuxenbloggen.blogg.se
Postat av: tess

word!

2008-03-17 @ 16:09:25
Postat av: VUXENBLOGGEN

javisst serrö!

2008-03-17 @ 16:14:12
URL: http://vuxenbloggen.blogg.se
Postat av: tess

=)

2008-03-17 @ 16:17:42
Postat av: d

ögonen tåras. tack!

2008-03-17 @ 23:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0