Insekten


Idag låg jag på magen i sängen framför datorn. PLÖTSLIGT: *suuuuurr suuuuuurr* i örat, jättehögt! Jag blev så chockad att jag kippade efter andan ända nere från tårna. Där var den; BESTEN. En sjukt stor mygga. Säkert tre meter lång och fem meter bred. Minst. Jag var tvungen att springa ut i vardagsrummet. Andas. Sen tittade jag mig runt. Hittade ingen tidning. Slängde ut alla efter en Feng Shui-attack jag fick för nån månad sen. 

Till slut hittade jag ett kollegieblock. Jag smög in i sovrummet igen och tittade mig runt. Besten satt på väggen. Jag smög fram. *TJOFF*. Jag drämde till den jäveln. Men han kom undan! Och satte sig i taket. Fan också. Eftersom jag är endast 128 cm lång så når jag inte upp. Så jag börjar kasta upp blocket i taket. Han kom undan igen. Jag ställer mig på min väldigt vingliga säng och kastar upp blocket med sån våldsam kraft att jag tappar balansen och ramlar in i väggen med ett brak. Aj. Insekten sitter kvar i taket och hånflinar. Ett sista försök: *TJOOOOOOOFF* HAHA! Jag fick den! Men vart tog den vägen? Borta. Nähä, den ligger där på golvet, i cirka tio bitar. Vem hånflinar nu bitch? 

Jag hatar insekter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0