Mongon

Hockey och "En annan del av Köping". Sjukt dåligt och hemskt båda två men det är något flera miljoner svenskar kollar på. Mongon som filmas med en puck eller en rullator och sen visas på bästa sändingstid. I don't get it. 

Okej, hockey. Det är väl folkligt men ack så trist. 75% av tiden ser man inte ens vart pucken är, man mest skriker när andra skriker för då har det hänt nåt. Ett mål eller en staff. 

"En annan del av Köping" är ett program som man tittar på "för att dom är så mysiga och man skrattar MED dom inte ÅT dom". Det påstår iallafall de jag diskuterat programmet med. Jag tycker däremot att det bara är hemskt och sjukt hur man framställer dessa människor. Jag vet att det inte är PK att referera till dem som "MONGON", men det är ju vad alla andra säger. "Dom mysiga mongona". Jag är för jämnlikhet mellan alla, oavsett kön eller ras. Eller handikapp. Dessa människor behandlas inte som alla andra. De särbehandlas så jävla mycket. Folk skrattar åt dom eller tycker synd om dom. Det har t.o.m. startats en Facebook-grupp där man ombeds att skicka ner kaffe till en av deltagarna i programmet. Välgörenhet på fel sätt. Fast dom kanske trivs med att ha det så. Jag tycker bara att det inte är kul att göra underhållning av förståndshandikappade på prime-time TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0