Money money money


Oj. Jag har haft en bra dag. Ganska händelselös. Har jobbat på barnavdelningen på H&M. Det var trevligt. Men jag är lite gnällig. Kanske är det för pollenhelvetet ALDRIG försvinner, utan njuter av att åka upp i min snok istället. Jag nyser och har rosslig Janis Joplin-röst. SÄXY. Sen kollar jag på schlagerfestivalen. Det är som en bilolycka. Det är gräsligt och hemskt, men man kan inte låta bli att kolla. Minst hälften av alla sjunger så fucking falskt att det gör ont i mina känsliga Adolf Fredrik-öron. Usch! Sen gick jag in på Stureplan.se för första gången på flera månader. Och jag vet att det är skitsamma egentligen, men jag blir nästan lite provocerad av all skit som skrivs där. Stilbloggen liksom. Fem klockor som rekommenderas, i den nätta prisgruppen 9.000-200.000 euro. Sånt jävla trams. Inte ens om jag var miljonär skulle jag lägga så mycket cash på en klocka. Köp en vanlig istället och ge pengarna till bättre behövande. Visst ska man kunna unna sig lyx, men jag tycker det bara bli äckligt när folk pratar om dyra matriella grejer på ett lätt onanerande sätt. Varje gång jag ser en karl med en vräkig bil eller träffar nån som pratar om hur mycket pengar dom har tänker jag genast: Liten... Nånting. Jag tror stenhårt på Freuds teorier. Iallafall en del. Pengar i huvudtaget är osexigt som fan. Det är roligt vad de kan göra, att man kan åka ut i världen och uppleva saker. Men en 2 miljoners-klocka på armen? KOM IGEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0