Varför?


Okej jag ligger här i sängen, helt paralyserad. Foten (se bild nedan) är helt sjukt svullen och jättetjock. Den gör asont. Jag är hungrig! Men jag kan fan inte gå och handla mat. Gick till Ica förut. I vanliga fall brukar det ta fem minuter. Nu tog det 45 minuter fram och tillbaka. Jag skämtar icke. En liten tanta på gatan frågade mig "men kära flicka, vad har hänt?" Jag förklarade. Hon ojade sig och bjöd mig på en folköl. Jag tackade vänligt men bestämt nej och hasade iväg i Keyser Soze-stil.

Jaja, nu kom jag av mig... Vad skulle jag skriva? Nej just det. Jag skulle ställa en sarkastisk fråga.

Asså hur TÄNKER alla lattemorsor på stan som köper sånadär registreringsskyltar med sin unges namn och sätter den på vagnen? Varför? Så himla onödigt. Varför vilja skylta med att ens barn heter Vilda, Engla, Ollon eller nåt annat fult? Skärpning!

Ja jag är sjukt neggo och grinig just nu. Jag har ont och jag är hungrig. Tänkte att morsan skulle få komma och ta hand om knyttet, men svarar hon när man ringer? NEJ. Hon har inte ens nån mobil. Eller bankomatkort. Hon är antroposof. 

Blablabla nu måste jag fixa mat på nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0